torsdag 7 april 2011

Definerar likartade ting..

Saknad och längtan är två olika ting men ganska liknande!
För mig är det samma sak tills man börjar fundera på innebörden av orden.
Jag säger ofta "jag saknar dig" eller "jag längtar efter dig" fast jag menar samma sak utan att jag tänker på ordval.

Nå, saknad innebär att man vill ha nått man inte kan få just nu eller kanske aldrig, kan ha en negativt innebörd.
Det kan till exempel vara den där semestertrippen men inte hade råd med, eller sin
älskade som man inte kan träffa just nu. Det kan även vara saknaden av en anhörig som
gått bort, eller tidsepoker i ens liv som är förbi och inte kommer tillbaks m.m.

Och sen har vi längtan som alltid har en positiv innebörd om/när man får det man längtar efter.
Du kan längta efter ett varmt bad efter en hård dag på jobbet, eller längta efter dina barn m.m.
Det du längtar efter är ofta inom räckhåll för dig, och du vet oftast att du kommer få det.

Just nu saknar jag att ha min älskade Kicki i min famn, att känna hennes doft och att kunna ta på henne.
Hennes villkorslösa kärlek, åtrå och passion som bara omsluter mig och värmer ända in i hjärtroten.
Jag längtar efter att komma hem och ta henne i min famn, att känna hennes doft och att ta på henne och bara vara nära så jag kan ge villkorslös kärlek, åtrå och passion utan gränser. <3

Jag saknar och längtar efter mina barn och mina vänner och mitt hem.
Det bästa av allt är att jag snart når dit och får min längtan uppfylld och min saknad släkt!

Puss på er från en "djuping" på havet...
/Sjöbjörnen <3

3 kommentarer:

  1. Och jag saknar och längtar efter dig mitt ♥ Det är så fruktansvärt tomt utan dig!!
    Må bra där ute och ta hand om dig min älskling ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Klart jag gör gullet, jag vill ju komma hem helskinnad till dig mitt <3

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ni e så söta (0

    SvaraRadera